• Contact

logo

  • Home
    • Wie zijn wij?
    • Voor wie?
  • Organisatieontwikkeling
    • Downloads
  • Leiderschap
  • In de klas
  • Onderzoek & Partners

digibord2

  • Home
  • Voor wie?
  • Ongecategoriseerd
  • Wie zijn wij?

De Rijnlandse school is een moderne netwerkorganisatie met ruim twintig aangesloten professionals. Stuk voor stuk keien in hun werk en bekend om hun hoge kwaliteit van trainen en inhoud. Herman Kolthof, de oprichter, werkt al geruime tijd in het onderwijs en leeft nu zijn ideaal met de Rijnlandse School. Herman heeft een ruime ervaring als leidinggevende en als trainer. In zijn visie gaan organisatieontwikkeling en leiderschap hand in hand. Leiderschapstrajecten zonder inhoudelijk thema is net als leren zwemmen op het droge.

Herman Kolthof

Herman Kolthof APS

ONDERWIJS MOOIER MAKEN


"Ik help bestuurders, directeuren en leraren het onderwijs mooier te maken. Mooier onderwijs zorgt ervoor dat leerlingen hun talenten beter leren kennen en ontwikkelen en dat zij zelfbewuster in het leven staan. Voor leraren betekent mooier onderwijs dat ze weer vanuit de kracht van hun vakmanschap aan de slag gaan. Bestuurders leren de ambities van de organisatie te verbinden aan hun persoonlijke ambities en die van leraren en leerlingen." 

Specialisatie: Vakman in organisatieontwikkeling, leiderschap, coaching, strategisch beleid, interim bestuurder.

 

 

Marinus Kalkman

Marinus Kalkman

ONTWIKKELING IS EEN RECHT


Mooier onderwijs, wie wil dat nou niet? Maar hoe doe je dat? Ik geloof dat onderwijs maatwerk is: maatwerk voor kinderen, maar ook maatwerk voor leraren, directeuren en bestuurders. Als het onderwijs dat je geeft bij je past, geef je het vol passie vorm. En er is geen krachtiger manier van lesgeven dan van uit je passie. Bij de Rijnlandse School helpen we mensen hun passie te vinden, verwoorden en om te zetten in gedrag. Eigenaarschap, vertrouwen en vakmanschap zijn daarbij de sleutels om onderwijs mooier én beter te maken. Deze principes zijn op alle niveaus noodzakelijk om te komen tot passend onderwijs: voor bestuurders, directeuren, leraren en dus ook voor kinderen. Ik help scholen graag met het realiseren van onderwijs dat past bij de wereld van vandaag, bij de mogelijkheden van het hier en nu, maar met de blik op morgen.

Kinderen staan met al hun capaciteiten aan het begin van hun leven. Voor een deel kan de school hen begeleiden om hier op een goede manier vorm aan te geven. Ik zoek graag met teams naar begeleidingsmanieren die ruimte geven aan het kind om zich zo optimaal mogelijk te ont-plooien, óók op gebieden die niet naar 'tussenopbrengsten' te vertalen zijn.
Om zo goed mogelijk recht te doen aan de ontwikkelingsbehoefte van het kind, denk ik dat de NSCCT een instrument is, dat ons in staat stelt nauw aan te sluiten bij de werkelijke begeleidingsvraag. Daarnaast levert de feedback vanuit de afgenomen NSCCT ons veel inzichten omtrent de manier waarop wij deze begeleiding vormgeven.

Specialisatie: Het zoeken naar optimale begeleidingsmogelijkheden, zowel binnen en buiten het onderwijs, die recht doen aan de natuurlijke drang tot groei en ontwikkeling. Hierbij streef ik naar het herkennen, erkennen en ontwikkelen van persoonlijke eigenheid en het tot ontwikkeling brengen van wat en wie je bent. Als belangrijk middel maak ik zo mogelijk gebruik van 'storytelling'.

Uiteindelijk leidt beleving tot betrokkenheid…

Quotes

  • Zonder visie is de accountant de baas

  • In essentie kun je alleen maar leiding geven aan jezelf.

    Herman Kolthof
  • Alles wat ik niet begrijp, zal wel niet relevant zijn

    Strategie voor dummies
  • Toeval kun je organiseren

  • Iedere medewerker heeft een stukje van de puzzel, maar er is geen voorbeeldplaatje

  • Strategie is een kunstwerk wat nooit af is

    Edward Boele
  • Strategie is achteraf het genie erin draaien

    Henry Mintzberg
  • Een beetje toekomst laat zich niet vangen

    Loesje
  • Een strategische vraag is als jeuk aan je paradigma

  • Een verstandig mens plast niet tegen de wind in

verbinding - vertrouwen - vakmanschap - inspiratie

  • linkedin
  • twitter
  • Sitemap
  • Copyright © de Rijnlandse School, 2013
  • Disclaimer